Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
KURIER SZCZECIŃSKI Radek Kowalczyk z Goleniowa, płynący w samotniczych regatach Mini Transat, wszedł już w zasięg radiostacji brzegowych UKF i zespołowi CALBUD Mini Transat Team udało się nawiązać z nim łączność. Rozmowa odbywała się poprzez UKF oraz telefon, tak samo jak dzieje się to w przypadku komunikacji statku z lądem. - Mam uszkodzony kil i problemy ze sterowaniem. Sytuacja jest jednak pod kontrolą, nie wymagam asysty. Płynąłem z prędkością 10 węzłów, kiedy poczułem, że w coś uderzam. Potem przy bezwietrznej pogodzie zanurkowałem pod kadłub i obejrzałem go od spodu, uszkodzenie jest widoczne. Czuję się dobrze, poza tym na pokładzie wszystko w porządku. Nie mogę płynąć za szybko, żeby nie generować zbyt dużych obciążeń na kilu, ale warunki są dobre i jadę do przodu. Jestem przygotowany na ewentualność wywrotki, ale to standardowa procedura w takim przypadku - mówił Kowalczyk przez radio. Ekipa techniczna CALBUD Mini Transat Team jest już w drodze na miejsce. Portem docelowym jest Porto w północnej części wybrzeża Portugalii – Kowalczyk znajduje się w tej chwili około 100 mil od brzegu, powinien być na miejscu jutro po południu. Na naprawę uszkodzenia regulamin regat daje 72 godziny od momentu zacumowania – zespół jest gotowy, aby zrobić wszystko co się da, żeby Radek wyruszył z powrotem na trasę jak najszybciej. - Radek Kowalczyk dziś znajduje się w centrum wyżu, które stopniowo będzie przesuwało się na północ - komentuje Juliusz Orlikowski, taktyk i meteorolog współpracujący z zespołem CALBUD Mini Transat Team. - Wiatr będzie zmieniał się ze wschodniego na północno-wschodni, a potem północny, coraz silniejszy w miarę zbliżania się do brzegu. Wejście do Porto jest w tym momencie najkorzystniejsze. Drugi zawodnik, który zgłosił awarię w tym samym czasie co Kowalczyk (Juan Carlos Oliva – ZUMEX), dziś prawdopodobnie wpłynie do Lizbony. Czołówka floty – pierwsze jachty z kategorii Proto (klasyfikacja prototypów) powinny wpływać do portu etapowego Funchal na portugalskiej Maderze również dzisiaj. Pierwsze jachty seryjne spodziewane są jutro. Czołówka w jednej i drugiej klasie wciąż się tasuje i trudno obstawiać zwycięzców, a zawodnicy ze względu na nietypową pogodę mają w tym roku wyjątkowo trudne warunki. Start do drugiego etapu, liczącego 3100 Mm skoku przez Atlantyk z Madery do brazylijskiego Salvador de Bahia, zaplanowany jest na 13 października. Informacje o aktualnej pozycji jachtu 790 CALBUD, regatach Mini Transat oraz Radku Kowalczyku można znaleźć na stronie -LINK-, -LINK- a także na na Facebooku: calbudTEAM. Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Kuriera Szczecińskiego" informacja -LINK- Zapraszamy do zakupu i czytania tego poczytnego dziennika |
|