Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
KURIER SZCZECIŃSKI Śledzenie drogi zwykłego listu na ekranie komputera, powiadomienie mailem lub esemesem o jego nadejściu to nie fikcja, ale możliwości, jakie daje najnowsza technologia. Zaczynają z niej korzystać firmy, które próbują odebrać klientów Poczcie Polskiej. Ta też chce za nimi nadążać i zmienia swoje systemy informatyczne. Przyznaje jednak, że znacznie wolniej.- Choćby ze względu na skalę przedsięwzięć i zakres działania - tłumaczy Eugenia Bragin, rzecznik szczecińskiej poczty. - Ponad 8 tysięcy placówek musimy utrzymać, nawet jeżeli nie są dochodowe. Uruchamianie nowych urzędów, wymiana i unowocześnianie taboru, wymiana oprogramowania czy budowa węzłów ekspedycyjno–rozdzielczych to inwestycje realizowane przez nas od lat, a wymagające ogromnych nakładów finansowych.
Inaczej jest w firmach, które coraz śmielej zaczynają świadczyć usługi pocztowe także dla przeciętnego Kowalskiego. Działają jednak głównie w dużych miastach, gdzie dostarczanie nawet zwykłego listu na gęsto zasiedlonym osiedlu nie kosztuje zbyt wiele. Jednakże takie spółki jak InPost czy PAF Operator Pocztowy są w stanie zaproponować swoim klientom nowocześniejsze rozwiązania.
- Wprowadzamy usługi, które gwarantują bezpieczeństwo przesyłek. Stworzyliśmy dla klientów system zarządzania korespondencją, który umożliwia jej pełną kontrolę - mówi Marek Sadowski, prezes spółki PAF Operator Pocztowy. Wystarczy się zalogować w internecie, by sprawdzić, gdzie wysłany przez nas list lub paczka, na którą czekamy, obecnie się znajdują. To zresztą żadna nowość w firmach kurierskich. Świadczy ją należący do PP Pocztex, umożliwia inny konkurent państwowego molocha - Inpost.- Poszliśmy krok dalej - tłumaczy Urszula Głowicka. - Klienci Inpost, którzy nie mają w danej chwili dostępu do internetu, mogą skorzystać z przeglądarki w telefonie i również uzyskają dokładne informacje. Z kolei PAF wprowadził powiadomienie klienta mailem czy esemesem. Informuje, że paczka jest już w siedzibie firmy i można ją szybciej odebrać osobiście. Poczta Polska ma na razie wyłącznie system śledzenia przesyłek, który nie obejmuje (i pewnie nigdy nie obejmie) listów zwykłych.- W ciągu roku opracowujemy i doręczamy kilkanaście miliardów przesyłek, paczki i listy za potwierdzeniem odbioru to około 15-20 proc. - szacuje Eugenia Bragin. - Nasz system śledzenia przesyłek jest wprowadzany sukcesywnie i nie wszędzie klienci mają do niego dostęp. W Szczecinie na przykład rejestrowane są wszystkie przychodzące i wychodzące paczki. Ale, znając numer nadania, informację o tym, gdzie się znajduje, możemy uzyskać tylko telefonicznie w Urzędzie Przewozu Poczty przy ul. Dworcowej. Z domowego komputera dowiemy się o tym być może dopiero w 2012 r. Do tego czasu pocztowcy chcą wymienić cały system i komputery w każdym oddziale. Wtedy też mają działać wszystkie centra ekspedycyjno-rozdzielcze. Mają ułatwić i przyspieszyć przepływ przesyłek. Ale zwiększą też kontrolę, co klientów Poczty Polskiej powinno cieszyć. Podobny system, wprowadzony w PAF, liczbę reklamacji zmniejszył o ok. 60 proc.Tomasz TOKARZEWSKI Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Kuriera Szczecińskiego" informacja http://www.kurier.szczecin.pl Zapraszamy do zakupu i czytania tego poczytnego dziennika |
|