WiadomośćPoczta przyspiesza wolniej
(Kategoria: Ciekawostki)
Dodane przez admin
środa 03 września 2008 - 11:09:48

KURIER SZCZECIŃSKI Śledzenie drogi zwykłego listu na ekranie komputera, powiadomienie mailem lub esemesem o jego nadejściu to nie fikcja, ale możliwości, jakie daje najnowsza technologia. Zaczynają z niej korzystać firmy, które próbują odebrać klientów Poczcie Polskiej. Ta też chce za nimi nadążać i zmienia swoje systemy informatyczne. Przyznaje jednak, że znacznie wolniej.- Choćby ze względu na skalę przedsięwzięć i zakres działania - tłumaczy Eugenia Bragin, rzecznik szczecińskiej poczty. - Ponad 8 tysięcy placówek musimy utrzymać, nawet jeżeli nie są dochodowe. Uruchamianie nowych urzędów, wymiana i unowocześnianie taboru, wymiana oprogramowania czy budowa węzłów ekspedycyjno–rozdzielczych to inwestycje realizowane przez nas od lat, a wymagające ogromnych nakładów finansowych.

Inaczej jest w firmach, które coraz śmielej zaczynają świadczyć usługi pocztowe także dla przeciętnego Kowalskiego. Działają jednak głównie w dużych miastach, gdzie dostarczanie nawet zwykłego listu na gęsto zasiedlonym osiedlu nie kosztuje zbyt wiele. Jednakże takie spółki jak InPost czy PAF Operator Pocztowy są w stanie zaproponować swoim klientom nowocześniejsze rozwiązania.

- Wprowadzamy usługi, które gwarantują bezpieczeństwo przesyłek. Stworzyliśmy dla klientów system zarządzania korespondencją, który umożliwia jej pełną kontrolę - mówi Marek Sadowski, prezes spółki PAF Operator Pocztowy.

Wystarczy się zalogować w internecie, by sprawdzić, gdzie wysłany przez nas list lub paczka, na którą czekamy, obecnie się znajdują. To zresztą żadna nowość w firmach kurierskich. Świadczy ją należący do PP Pocztex, umożliwia inny konkurent państwowego molocha - Inpost.

- Poszliśmy krok dalej - tłumaczy Urszula Głowicka. - Klienci Inpost, którzy nie mają w danej chwili dostępu do internetu, mogą skorzystać z przeglądarki w telefonie i również uzyskają dokładne informacje.

Z kolei PAF wprowadził powiadomienie klienta mailem czy esemesem. Informuje, że paczka jest już w siedzibie firmy i można ją szybciej odebrać osobiście. Poczta Polska ma na razie wyłącznie system śledzenia przesyłek, który nie obejmuje (i pewnie nigdy nie obejmie) listów zwykłych.

- W ciągu roku opracowujemy i doręczamy kilkanaście miliardów przesyłek, paczki i listy za potwierdzeniem odbioru to około 15-20 proc. - szacuje Eugenia Bragin. - Nasz system śledzenia przesyłek jest wprowadzany sukcesywnie i nie wszędzie klienci mają do niego dostęp.

W Szczecinie na przykład rejestrowane są wszystkie przychodzące i wychodzące paczki. Ale, znając numer nadania, informację o tym, gdzie się znajduje, możemy uzyskać tylko telefonicznie w Urzędzie Przewozu Poczty przy ul. Dworcowej. Z domowego komputera dowiemy się o tym być może dopiero w 2012 r. Do tego czasu pocztowcy chcą wymienić cały system i komputery w każdym oddziale. Wtedy też mają działać wszystkie centra ekspedycyjno-rozdzielcze. Mają ułatwić i przyspieszyć przepływ przesyłek. Ale zwiększą też kontrolę, co klientów Poczty Polskiej powinno cieszyć. Podobny system, wprowadzony w PAF, liczbę reklamacji zmniejszył o ok. 60 proc.

Tomasz TOKARZEWSKI


Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Kuriera Szczecińskiego"
informacja http://www.kurier.szczecin.pl
Zapraszamy do zakupu i czytania tego poczytnego dziennika


Źródło: Goleniów net - Portal Powiatu Goleniów
( http://www.goleniow.net.pl/news.php?extend.1300 )


Czas generowania: 0.0127 sek., 0.0017 z tego dla zapytań.