Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
30 czerwca 2015 roku nastąpiło otwarcie ofert cenowych w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego odcinka drogi ekspresowej S6 Goleniów – Nowogard. Wpłynęło łącznie 6 ofert, najniższą cenę 343 910 460,00 zł zaoferowała firma Budimex S.A. ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, zaś wartość najdroższej oferty to 476 615 545,51 zł. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza. Odcinek Goleniów – Nowogard drogi S6 o długości 19,2 km jest pierwszym odcinkiem ekspresowej „szóstki”, dla którego zostały otwarte oferty cenowe. W przetargach na pozostałe 5 odcinków od Nowogardu do Koszalina otwarcie ofert cenowych planowane jest jeszcze w lipcu tego roku. Dla obwodnicy Koszalina i Sianowa trwa jeszcze sprawdzanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Droga ekspresowa S6 na odcinku Goleniów – Koszalin o długości niemal 140 km powinna być gotowa w 2019 roku, będzie stanowiła połączenie Szczecina – stolicy województwa z Koszalinem – drugim co do wielkości miastem regionu. W perspektywie do 2023 roku planowana jest budowa całej drogi ekspresowej S6 od Szczecina do Gdańska. Szczegółowy opis odcinka Nowogard – Goleniów drogi S6: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/15997/S6-Goleniow-Nowogard S6 Goleniów - Nowogard I. Podstawowe informacje o inwestycji - długość – 19,2 km - obecny etap – w przetargu - planowane lata realizacji – 2015-2018 etap zrealizowany: studium techniczno ekonomiczne: 10.2009 17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6. 08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V. raport oddziaływania na środowisko: 01.2010 decyzja środowiskowa: 09.07.2010 ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011 etap w realizacji przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 14.08.2014 II. Opis inwestycji 1. Przebieg drogi Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna. Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Goleniów - Nowogard o długości ok. 19,2 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na druga (bez połączenia z droga ekspresowa). Przedmiotowy odcinek rozpocznie się na węźle Goleniów Północ, który stanowi połączenie dróg krajowych nr 3 i 6, a zakończy na włączeniu w istniejącą obwodnicę Nowogardu. 2. Podstawowe parametry techniczne - klasa techniczna S - prędkość projektowa 100 km/h - prędkość miarodajna 110 km/h - liczba pasów ruchu 2x2 - szerokość pasa ruchu 3.50 m - szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m - szerokość pasa awaryjnego 2.50 m - szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m - szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m - skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m - obciążenie nawierzchni 115 kN/oś 3. Zakres inwestycji Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe). Plan orientacyjny odcinka Nowogard - Koszalin: 4. Wariantowanie przebiegu drogi W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6: I, II, III, IV i V/Va oraz podwarianty na przejściu przez wybrane obszary Natura 2000. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 9 lipca 2010 roku wybrano wariant V/Va w podwariancie I. 5. Obiekty inżynierskie Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty. 6. Węzły „Goleniów Północ” typu WA „Żółwia Błoć” typu WB "Glewice" typu WB (obecny tylko w wariancie II) „Kikorze” typu WB III. Ochrona środowiska przejścia dla zwierząt Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 09.07.2010r. wskazano na konieczność wybudowania przejść dla zwierząt. ochrona przed zanieczyszczeniem wód Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne. ochrona przed nadmiernym hałasem Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych. |
|