Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
KURIER SZCZECIŃSKI Ponad 56 mln zł dofinansowania na realizację projektów modernizacji dwóch ważnych linii kolejowych w Zachodniopomorskiem otrzyma spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.
Jeden z projektów zakłada doprowadzenie linii kolejowej przed terminal lotniczy w Goleniowie i budowę przystanku osobowego. W efekcie mieszkańcy miejscowości położonych przy linii Szczecin–Kołobrzeg na lotnisko będą się mogli dostać pociągiem. Zarząd województwa przyznał dofinansowanie dla projektu „Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów-Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów” oraz na modernizację regionalnej linii kolejowej 403 Wałcz-Kalisz Pomorski-Ulikowo. Oba przedsięwzięcia w ubiegłym roku zostały wpisane na Indykatywną Listę Projektów Kluczowych. W listopadzie br. zakończono weryfikację złożonych wniosków. Jak informuje Bohdan Jędrzejewski z Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie całkowity koszt modernizacji linii kolejowej z Goleniowa do Kołobrzegu wraz z planowaną inwestycją przy porcie lotniczym wyniesie ponad 67 mln zł. Ponad 41 mln zł będzie pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Modernizacja linii Wałcz-Kalisz Pomorski-Ulikowo pochłonie z kolei ponad 24 mln zł (przyznane dofinansowanie to prawie 15 mln zł). Obecnie prędkość maksymalna pociągów pasażerskich na trasie Szczecin-Kołobrzeg nie przekracza 100 km/h. Miejscami jest ograniczona do 30 km/h. Obskurne i zaniedbane dworce, perony, a czasem nawet brak jakiegokolwiek zadaszenia powodują, że podróżni coraz rzadziej korzystają z transportu kolejowego. Kto nie ma samochodu, wybiera podróż popularnymi busami, które np. z Gryfic kursują do Szczecina niemal co godzinę.
Planowane inwestycje mają zlikwidować dotychczasowe niedogodności i podnieść komfort korzystania z usług PKP. Obliczono, że prędkość maksymalna na trasie Szczecin-Kołobrzeg wzrośnie do 120 km/h, co automatycznie skróci czas przejazdu o około 25 minut. Z Kołobrzegu przyjedziemy więc do Szczecina w ciągu dwóch godzin. Zwiększy się tym samym przepustowość linii, a na tory wyjedzie więcej pociągów. Projekt zakłada również budowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach z drogami i postawienie nowego przystanku w Żabowie (dotychczasowy jest nieczynny). Przewidziano także remonty peronów i budowę nowych poczekalni. Niezmiernie ważną częścią inwestycji jest połączenie linii Szczecin-Kołobrzeg z lotniskiem w Goleniowie oraz budowa przystanku osobowego przed terminalem portu lotniczego. Po przeprowadzonej modernizacji linii mieszkańcy Szczecina dojadą na lotnisko w ciągu 40 minut. Kołobrzeżanom zajmie to około 90 minut. Z budżetu województwa zakupionych zostanie ponadto dziesięć nowoczesnych spalinowych zespołów trakcyjnych, co dodatkowo usprawni transport na obu liniach. Piotr ŻAK Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Kuriera Szczecińskiego" informacja -LINK- Zapraszamy do zakupu i czytania tego poczytnego dziennika |
|