Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
GŁOS SZCZECIŃSKI Uczyniono pierwszy krok do reaktywowania kolejki wąskotorowej. Miłośnicy ciuchci dużo sobie obiecują po tym, jak magistrat przejął majątek od PKP. Samorząd wziął pod swoją opiekę nie tylko kolejowe nieruchomości, ale też zabytkowe wagony i nieco młodsze parowozy. Przewoźnik po torach pozbył się majątku w zamian za rezygnację przez gminę z zaległych podatków od kolejowych nieruchomości.Do samorządu trafiło 16 działek z budynkami oraz obiektami infrastruktury kolejowej na odcinku zlikwidowanej linii wąskotorowej Nr 1052 Stargard Szczeciński – Łobez oraz pięć wagonów, drezynę motorową, transporter i dwie lokomotywy. Niektóre z nich to prawdziwe perełki, choćby wagony: turystyczny i do przewozu tlenu z 1902 roku, czy też dwa wagony bagażowo-pocztowe z 1912 i 1915 roku. Z kolei lokomotywy, które mogą w przyszłości pociągnąć reaktywowaną kolejkę są już znacznie młodsze i pochodzą z początków lat 80. ubiegłego stulecia.
Aby powrót do przeszłości był możliwy potrzebne są pieniądze. Trzeba m.in. naprawić zdewastowane torowisko i zakupić infrastrukturę kolejową. Nadzieja w kasie z Unii. Warto podkreślić, że szlak Stargard – Dobra traktowany jest przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie, jako dziedzictwo kulturowe o unikalnym charakterze na skalę europejską. Sławomir Włodarczyk Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Głosu Szczecińskiego" informacja http://www.glosszczecinski.com.pl Zapraszamy do zakupu i czytania tego poczytnego dziennika |
|