Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
KURIER SZCZECIŃSKI Począwszy od najbliższego miesiąca,Ryanair zaprzestanie lotów na 11 trasach z Anglii do Polski - donosi wtorkowy „Daily Telegraph” powołując się na rzecznika irlandzkich linii. Zlikwidowane, począwszy od najbliższego sezonu wiosenno-letniego, trasy to m.in: Bristol-Szczecin, Birmingham-Szczecin, Liverpool-Szczecin i London Luton-Szczecin.
Przewoźnik wskazuje jako powód drastyczną zwyżkę opłat nawigacyjnych w Polsce, która sprawia, iż jego model operacyjny oparty na tanich biletach, obniżce kosztów własnych i ulgach za korzystanie z lotnisk, przestaje być rentowny. - Opłaty nawigacyjne w Polsce wzrosły o blisko 1 tys. proc., co spowodowało, iż polskie trasy stały się dla pasażerów nieatrakcyjne. Wysokie opłaty mają bezpośredni wpływ na możliwość oferowania pasażerom tanich biletów, których się domagają, zwłaszcza w obecnym klimacie gospodarczym - cytuje gazeta rzecznika Ryanairu.Kolejnym powodem redukcji lotów są malejące obroty na trasach między W. Brytanią i Irlandią, a Polską.
Od czasu przystąpienia Polski do UE w maju 2004 r. polskie lotniska zwiększyły obroty. O ile w 2003 r. sześć największych lotnisk (Gdańsk, Katowice, Kraków, Poznań, Wrocław i Warszawa) obsłużyły łącznie mniej niż siedem mln pasażerów, o tyle w 2008 r. było ich 20 mln. W ostatnich miesiącach dynamika przyrostu obrotów zmniejszyła się, zwłaszcza na trasach do W. Brytanii, głównie z powodu mniejszego napływu polskich imigrantów i niekorzystnego przelicznika funta do złotego. W ubiegłym roku Ryanair zmniejszył o 20 proc. liczbę miejsc dostępnych na trasach z W. Brytanii i Irlandii do Polski. Jak zauważa „Daily Telegraph” inne tanie linie lotnicze, na czele z konkurentem Ryanairu - Easyjetem, już wcześniej zlikwidowały niektóre trasy do Polski, lub częstotliwość lotów na nich. Centralwings, który obsługiwał loty do ośmiu lotnisk w Polsce obecnie lata tylko samolotami czarterowymi. Sky Europe nie lata do Polski od końca 2007 roku, Wizz Air skasował dwie trasy, zaś Bmibaby jedną.(PAP) Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Kuriera Szczecińskiego" informacja http://www.kurier.szczecin.pl |
|