Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
KURIER SZCZECIŃSKI Niedługo minie rok od chwili, kiedy budowlańcy opuścili wraz ze swoim sprzętem goleniowskie lotnisko. Zostały po nich wykopy i nieco betonowych rur. Zapadła trwająca do dziś cisza. Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy portu lotniczego uspokaja, że nic istotnego się nie dzieje. - Termin zakończenia i rozliczenia prac przy rozbudowie lotniska nie jest zagrożony, mamy na to czas do końca roku 2015. Prace niebawem zostaną wznowione i powinny się zakończyć do końca roku 2013, tak czy inaczej mamy dwa lata w rezerwie. Obecnie czekamy na uprawomocnienie się decyzji środowiskowej; kiedy to się stanie, przystąpimy do czynności zmierzających do wznowienia procesu inwestycyjnego. Warta około 100 mln zł inwestycja została zastopowana przed rokiem, w kilka miesięcy od rozpoczęcia. Komisja Europejska wstrzymała przekazywanie dotacji na inwestycję po stwierdzeniu, że dokumentacja jest niezgodna z wytycznymi Komisji dotyczącymi ochrony środowiska. Port lotniczy nie miał więc czym płacić wykonawcy, który jeszcze w sierpniu ubiegłego roku zszedł z placu budowy. W dokumentacji technicznej były też ewidentne błędy projektowe, które wymagały poprawienia. Podobno już to zrobiono. Wstrzymana inwestycja jest bardzo ważna dla funkcjonowania lotniska. Całkowicie ma być przebudowany pas startowy, drogi kołowania oraz place postojowe. Lotnisko w nowej wersji ma mieć dużo większą przepustowość i lepszą funkcjonalność. Nie powinno być sytuacji, kiedy na lotnisku brakuje miejsca, jeśli w tym samym czasie muszą z niego korzystać trzy lub więcej nawet średniej wielkości samolotów. Większościowymi udziałowcami w spółce Port Lotniczy Szczecin-Goleniów są od niedawna lokalne samorządy: Miasto Szczecin, Województwo Zachodniopomorskie i Gmina Goleniów. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze ma obecnie 49,7 procenta udziałów i nie zamierza obejmować nowych, jak też nie ma w planie finansowego zaangażowania w lotniskowe inwestycje. Lotnisko wciąż jest deficytowe, strata za rok ubiegły wyniosła 7,5 mln zł. Wedle szacunków, aby stało się dochodowe, musi obsługiwać ok. 680 tys. pasażerów rocznie, tj. dwukrotnie więcej, niż obecnie. Terminal lotniskowy jest w stanie obsłużyć 750 tys. osób rocznie, nie wymaga więc rozbudowy i modernizacji. C. Martyniuk Więcej w dzisiejszym papierowym wydaniu "Kuriera Szczecińskiego" informacja -LINK- Zapraszamy do zakupu i czytania tego poczytnego dziennika |
|